Virágkoszorú, ahogy én szeretem

Néhány hete már mutattam előzetes képet az ovis projektről. Ugyanis átalakítottuk közösen az udvart. A pasik végezték a pasis munkákat, én meg "dirigáltam"... ;) (Vicces, de én voltam az egyetlen nő, az átalakítás során, a többiek inkább a férjeiket delegálták.)

Ma végre eljutottam odáig, hogy befejezzem a félkész részeket. A hinták még nincsenek a helyükön, de remélem a hét végéig az is meglesz.
Ma az ülőlapok kerültek a helyükre, lefestettem a kalózhajó orrát, és a sétapadot - utóbbi egy kis extra munkát is tartogatott nekem.
Pihenő, uzsonnázó hely a kicsiknek a fa alatt. A lakkozás hatására megváltozott kicsit a színek eredeti tónusa, de így még jobb lett. Igazi virágkoszorú lett. Az ülőlapokkal azon túl, hogy a helyükre tettem őket, nem sok dolgom volt.
Ennél sokkal izgalmasabb lehet nektek a kalózhajó orra. Ezt raklapból készítettük, és nem nyugodtam, amíg nem lett piros-fekete. A saját vizes fapácoaimmal dolgoztam. A két oldalán, - hogy bemutassam a technikai lehetőségeket - kétféle pácolási technikát alkalmaztam.
A baloldalin a "hivatalos" eljárást alkalmaztam. Ennek az a lényege, hogy a kezelendő felületet egy nedves szivaccsal áttöröltem, és ezután kentem le a páccal. Mivel ez a végeredményben "akvarelles" hatást hoz, ezért ez az oldal egészen világos lett száradás után. A másik oldalon nem vacakoltam a nedves szivaccsal,egyszerűen csak átkentem a páccal. Nem meglepő, hogy ott intenzívebb lett a színhatás, mert a nedvesség nem rontott a színhatáson. (Sokszor az a jó megoldás, ha szabályosan pácolunk, de itt én most intenzív színhatást akartam elérni.)
Jól látszik, hogy nem ad olyan felületet, mint egy festék. Én pont ezt a hatást szeretem, hogy nem takartuk el a fa eredeti "arcát", hanem hangsúlyossá tettük a különböző színekkel.

A következő feladat pedig a sétapad színezése volt. Ez kicsit több munka volt, mint terveztem, mert az egyik apuka kicsit türelmetlen volt és hiába mondtam, hogy színezni akarom, ő nekiállt egy barna lazúrral lekenni. Így itt a csiszolással kezdtem, nem akartam tökéletesen leszedni a barna színt, mert tulajdonképpen kapóra jött, hogy kicsit régies legyen a végeredmény.
Kicsit nyugisabb hatásra törekedtem, így jöttek a kedvenc kékek-zöldek-lilák egy csöppnyi pirossal fűszerezve.

Első lépésként szárazon kentem át a deszkát, utána jött a nedves szivacs, mert szerettem volna, ha kicsit színátmenetes a végeredmény. Ezért volt szükség az akvarell hatásra. Foltokban-csíkokban haladtam a színezéssel, majd jött a következő szín, és végül a kiegészítő "pöttyök" zárták a sort.


A lakkozás még hátra van, mert a nap ma nem volt a segítségemre - meg az időm is elfogyott...
A gyerekek ruhájának végelme érdekében úgy döntöttem, nem bízom ezt a véletlenre és lakkozom. Nem mellesleg ezzel nagyon időtállóvá teszem az összhatást, nem kopik meg hosszú idő után sem.

Ha tetszett, vigyétek hírét a bejegyzésnek. Hapedig kérdésetek van,amire nem kaptatok választ, bátran tegyétek fel!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések